piątek, 12 lipca 2013

Rozdział 2

Jeśli chcesz, włącz to: >Klik< (Nie przewijaj początku. Jeśli się skończy, włącz jeszcze raz) :)


***

Wypatrzyłam ją w tłumie. Zmieniła się. Definitywnie. Ale przecież nie widziałyśmy się parę dobrych lat. Wtedy rzuciłyśmy się sobie na szyje. Zanim się puściłyśmy, minęło kilka sekund. Chwilę potem zmierzyłam ją wzrokiem. Była naprawdę bardzo ładna. Z tego co pamiętam, niedawno skończyła 27 lat. Pauline, bo tak jej było na imię miała błękitne oczy, a brązowe, grube loki opadały kaskadą na ramiona. Była dość wysoka i szczupła, ale mniejsza o to. Przecisnęłyśmy się przez dość duży tłum, który niestety jeszcze tam stał i się rozpychał we wszystkie strony. Spojrzałam jeszcze raz w stronę, w którą już dawno poszedł, a właściwie przecisnął się Harry.
-Daj spokój, nie masz szans. -skarciłam się w myślach
Doszłyśmy do samochodu wsiadając do niego i pakując tam walizki. Jadąc do mieszkania tylko spoglądałam w prawo i w lewo jak małe dziecko. Londyn miał swój styl, zdecydowanie. Tętnił życiem.
Gwar na ulicach, samochody, piętrowe autobusy. Ale też mniejsze uliczki, niektóre ciemne, a niektóre jasne i urokliwe. Roiło się tam od małych i dużych sklepów, większych świateł i mniejszych światełek...
Przemierzając kolejne ulice, w końcu dotarłyśmy do miejsca mojego wakacyjnego pobytu.
Była to mała, stara, urokliwa kamieniczka, która stałą w rzędzie takich samych budynków. Na balkonach zawieszone były kwiaty, a dosłownie kilkanaście kroków dalej wychodziło się na ulice i park, obok którego była kawiarnia. Park ten był bardzo zadbany, a kawiarnia znajdowała się na parterze kamienicy. Małe, białe, ażurowe stoliczki ustawione były przed nią. Owy budynek, a park dzieliło tylko dwa metry brązowej, drobnej kostki. Jak już wspomniałam, park wyglądał prześlicznie, były w nim poustawiane drewniane ławki, posadzone kwiaty, a przez drzewa dające cień można było wyjrzeć na ruchliwą ulicę i na przejeżdżające samochody. Po drugiej stronie jezdni był drugi chodnik i rząd podobnych kamienic. Równie urokliwych. Wzięłam swoją walizkę i idąc za Pauline wtaszczyłam ją na piętro. Poszukała kluczy w torebce i po chwili otworzyła drzwi. Mieszkała w dość przestronnym jak na kamienicę mieszkaniu. Było w nim jasno, co powodowały  jasne ściany i okna, które wpuszczały dużo światła. Pierwsze wrażenie było bardzo miłe. Ładne meble, kwiaty na parapetach, książki w starej biblioteczce, miękkie dywany. Jednym słowem wszystko było urocze. 
Paulina pokazała mi pokój, w którym będę spać na czas pobytu i zostawiłam tam walizkę i torebkę.
Poszłam pod prysznic, umyłam się i przebrałam w wygodniejsze ubrania. Pozostałą część wieczoru spędziłyśmy razem siedząc na kanapie, rozmawiając, pijąc herbatę i oglądając telewizję. Po jakimś czasie poszłyśmy do swoich pokoi spać.
Następny dzień zapowiadał się zwyczajnie. Po śniadaniu Pauline poszła do siebie i zajęła się swoimi sprawami, a ja udałam się do mojego pokoju. Z kubkiem herbaty i książka, ubrana w to usiadłam skulona na parapecie. Mój telefon leżał obok mnie, również na parapecie.
Po chwili zawibrował, co oznaczało, że dostałam sms'a. Momentalnie sprawdziłam od kogo. Na wyświetlaczu widniał napis 'Alex'.

- Jesteś już w Londynie? - odczytałam wiadomość
- Tak. - odpisałam
- Aha. Fajnie. Wpadniesz?
- Czy ja wiem. Gdzie to jest?
Wtedy  podała mi dokładny adres mieszkania, które wynajmowała z mamą na wakacje. Spytałam kuzynki czy to daleko i czy mogę iść. Zgodziła się.

***

Ubrana w to, rozmawiając z dającą mi wskazówki Alex przez telefon, jakoś dotarłam do jej domu. Stanęłam pod jej drzwiami i zadzwoniłam dzwonkiem. Kiedy tylko zadzwoniłam do drzwi, zostały one otwarte przez mamę Alex.
- Dzień dobry. - przywitałam się i lekko uśmiechnęłam
- Dzień dobry. Wejdź. - zaprosiła mnie ruchem ręki do środka i odwzajemniła uśmiech
Weszłam lekko skrępowana i udałam się w stronę, którą pokazała mi pani Hannah, do pokoju Alex. Gdy tylko się zobaczyłyśmy uściskałyśmy się i zaczęłyśmy rozmawiać. Minęło już około pół godziny, gdy nagle przyszedł do mnie sms. 
Nagle osłupiałam. Jeszcze raz przeczytałam od kogo. Harry. Uśmiechnęłam się dyskretnie i zaczerwieniłam.
- Co? - spytała Alex
- Nic. - odpowiedziałam zmieszana i widocznie jeszcze bardziej się zarumieniłam, bo przyjaciółka spytała jeszcze raz.
- Kto to? 
- Nikt.
- Przecież widzę.
- No, bo to...
- Hmm?
- Właściwie to nikt. Znaczy, i tak nic z tego nie będzie...
- Z czego?
- No, mówię, że nic z tego nie będzie, więc to nawet nie ma znaczenia...
- To chociaż powiedz, kto to?
Wtedy dałam jej mój telefon do ręki.
- "Harry" przeczytała na głos nadawcę - Żarty sobie robisz?
- Nie...
- Ale jak to? 
Wtedy opowiedziałam jej historię spotkania w samolocie.
- Nie zmarnuj tego. - powiedziała już przez łzy
- Postaram się. - odpowiedziałam i również zaczęłam płakać
Przytuliła mnie i razem zaczęłyśmy jeszcze bardziej płakać.
 - Co to za płacz? - do pokoju weszła mama Alex

***

Mam nadzieję, że się podoba. Liczę na komentarze. Kocham Was. Ola

39 komentarzy:

  1. O mój Boże... To jest piękne. Wszystko jest opisane i ciekawe. Pisz szybciutko następny rozdział...! Kocham Cię :) <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozdział za krótki, znowu, ehs. Ale teraz już dużo, dużo lepiej niż wcześniej. Gdybyś napisała takim sposobem kolejny rozdział tyle, że chociaż 2 razy dłuższy byłby perfekcyjny. Mam jednak jedno zastrzeżenie, ale nie do pisma, ale to treści. Dobra Harry jest sławny, ona go poznała, napisał do niej, ale po co płakać ? Czemu one w ogóle obydwie ryczały. Ledwo się zaczęło, a ona już nie zmarnuj tego, nie logiczne, ale ok. Nie bierz tego do siebie to wyłącznie moja skromna opinia : )
    Życzę weny : 3 < mam limit, kijowo >

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Na końcu nie miałam weny... Stwierdziłam, że muszę już dokończyć ten rozdział. Choćby nie wiem co. Jakoś chyba nie umiem pisać dłuższych rozdziałów. :/

      Usuń
  3. Jeju, jak ty świetnie piszesz <3 / @Irish_Rainbow_K

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne :) ale jak na mój gust odrobinę za krótkie. proszę, niech następny rozdział będzie dłuższy! ily xx / @drunknaya

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem wdzięczna że podałaś mi link do tego opowiadania bo jest naprawdę fajne :3
    na pewno będę czytać dalej c:
    @chap_Harry

    OdpowiedzUsuń
  6. super :D naprawdę świetne, myślałaś może o wprowadzeniu jakichś bardziej angielskich imion? :) (to ylko sugestia, nie obraź się) :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Postaram się. Będę angielskie imiona. Raczej w większości. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeju, wspaniałe! ♥ Jestem tak cholernie ciekawa co jej napisał, haha

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się rozdział nawet bardzo x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo. I cieszę się, że się podoba. xx

      Usuń
  10. Bardzo dobrze piszesz, podoba mi się twój styl, jest zrozumiały, banalny, ale czyta się z łatwością, więc dla mnie jest super!
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne. Kiedy następny rozdział?

    OdpowiedzUsuń
  12. dlaczego takie krótkie! :( bardzo mi się podoba, kiedy następny rozdział? x
    @irwinunicorn

    OdpowiedzUsuń
  13. Podoba mi się, piszesz fajnie, prosto i do rzeczy. Czyta się z przyjemnością. Mogłabyś poinformować mnie na tt o rozdziale? Byłabym wdzięczna<3 /@trolololozaynxx

    OdpowiedzUsuń
  14. Super ;3 kiedy następny?

    OdpowiedzUsuń
  15. podoba mi się, mam nadzieję, że wena przyjdzie i napiszesz szybko następny rozdział : )

    OdpowiedzUsuń
  16. swietne to :)

    OdpowiedzUsuń
  17. świetny,bardzo mi się podoba,czekam na następne x

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny i chyba się wciągną z tego co widzę i będę nałogowo sprawdzać czy są nowe rozdziały. Szczerze to NAJLEPSZY, ale to NAJLEPSZY blog z opowiadaniem pisany po polsku, a nie tłumaczony jaki widziałam. A widziałam mnóstwo różnych. Weszłam przed chwilą "tylko zobaczyć" ale już wiem, że będzie mega. Super i pisz dalej! ~@pauline0102

    OdpowiedzUsuń
  19. Proste, ale na prawdę fajne! :D xx
    @PingwinOfficial

    OdpowiedzUsuń
  20. cudowne naprawde♥ od razu mowie ze po drugim rozdziale to jedno z moich ulubionych opowiadan ♥

    @ohzaynwow ♥

    OdpowiedzUsuń
  21. i dodaj kolejny rozdział bo doczekać się nie mogę ♥ @whenthehart

    OdpowiedzUsuń
  22. O boże opowiadanie jest cudowne, bardzo ciekawe i zachęcające do dalszego czytania. Jestem strasznie ciekawa jak ta historia potoczy się dalej, więc szybciutko pisz następny rozdział! ♥ @DominicaBartosi

    OdpowiedzUsuń
  23. FAJJJNNNNYYY <3
    @selovyou

    OdpowiedzUsuń
  24. opowiadanie jest bardzo ciekawe xxx

    OdpowiedzUsuń
  25. Cudownie piszesz :) x

    OdpowiedzUsuń
  26. Pieknie piszesz <3

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękny rozdział ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. podoba! świetne jest!oby tego nie zmarnowała ♥

    OdpowiedzUsuń
  29. Już zaczynam uwielbiać to opowiadanie. Zauroczyło mnie. Drugi rozdział jest tak samo świetny jak pierwszy :)

    OdpowiedzUsuń